" />
Калильное число свечи зажигания и таблица соответствий.

Так що ж таке гартальне число у свічок запалювання?

    Розберемося з цією плутаниною. Виходить так, що на даний момент немає єдиної шкали позначення калільних чисел. Кожна компанія-виробник має індивідуальні позначення цих чисел. Як правило, виробники пишуть своє умовне визначення калільного числа.

    Приклад цих брендів: Denso IK 16 TT, NGK BKR 5 EK, Bosch FQR 8 LEU2

Ці числа позначають у якому тепловому діапазоні працює свічка.

Тепловим діапазоном називають здатність передачі температури свічки на корпус блоку циліндрів для збереження необхідної температури. 

Відомі «Гарячі» та «Холодні» свічки запалювання

"Гарячі" - у цієї свічки менше тепловіддача.  

"Холодні" - дана свічка більше відводить тепла.

Високі цифри калільного числа означають що холодні свічки, і навпаки, чим нижче калільне число, тим свічка гарячіше.

Винятком є ​​компанія Bosch, у фірми інше маркування, і що менше число, то холодніше свічка.

У свічках запалення CHAMPION взагалі немає логічної послідовності від холодної до гарячої маркування калільного числа. 

Таблиця відповідності калільних чисел виробників DENSO, NGK, CHAMPION, BOSCH

На що і як впливає калільна кількість свічки запалювання

Ми постараємося пояснити, як впливає правильно підібране калільне число свічки запалювання, на роботу двигуна. Ця стаття допоможе вам правильно підібрати та купити свічку запалювання.

    Кожен виробник двигунів внутрішнього згоряння намагається досягти максимальної потужності і моменту, що крутить, і при цьому витративши мінімальну кількість палива. І як наслідок інженери вдаються до різноманітних рішень при конструюванні двигунів. Але принцип роботи залишається колишнім і завжди вимагає оптимального згоряння паливо-повітряної суміші.

    Температурні режими у двигуні відрізняються від об'єму двигуна, потужності, наявності турбіни, форсування. Наприклад, у турбованих двигунів температура вище, ніж у звичайних атмосферниках.

    Запалення та згоряння палива в циліндрах двигуна відбувається при певних температурних режимах, і в різних моторах з різними конструктивними особливостями ці температурні режими відрізняються.

Так як, в камері згоряння відбувається займання, і вивільняється дуже висока температура в двигуні, що оточують елементи приймають на себе це тепло і відводять його на блок і на інші частини двигуна. Свічка запалювання якраз знаходиться в «епіцентрі вибуху», приймаючи на себе пікову температуру. І калільне число передбачає оптимальне відведення температури на блок циліндрів.

    Інженери прораховують для кожного двигуна свою свічку запалювання з оптимальним гартальним числом, закладаючи в розрахунки точну віддачу тепла на блок циліндрів і створюючи оптимальну температурну роботу для свічки.

Результат неправильно підібраного калільного числа може бути неприємним. Ресурс такої свічки значно знижується, збільшиться витрата палива, з'являться ривки в роботі двигуна на холостих та високих оборотах та інші відхилення в роботі мотора.

    У висновку, на цих картинках наочно показано як з відпрацьованої свічки запалювання можна визначити несправність у двигуні.

  • Нормальна свічка – світло-сірі або коричневі відкладення, ерозія електродів незначна.


  • Вуглецеві відкладення – чорні, м'які, сухі вуглецеві відкладення на електроді та ізоляторі свічки.
  • Підсумок - погана робота двигуна під час запуску, провали при прискоренні, пропуски (осічки).
  • Причини – Поломка повітряної заслінки, пізнє запалення, надто багата паливна суміш, зношені дроти запалювання, надто холодна свічка (не вірне калільне число).


  • Свинцевий наліт-бронзові або жовтуваті відкладення на ізоляторі.
  • Підсумок - при різкому прискоренні машина починає «тупити» або присутні осічки при будь-яких навантаженнях, але стабільна на холостих або в щадних режимах роботи двигуна. 
  • Причина – паливо може мати високий рівень свинцю.


  • Ізолятор білого кольору, і є темні відкладення, значне вигоряння електрода (які не відповідають ресурсу свічки).
  • Результат втрати потужності на високих оборотах чи різких навантаженнях двигуна.
  •  Причини - детонація двигуна, неправильно підібрали калільне число (занадто гаряча), мало затягнуті свічки, раннє запалювання, погане охолодження двигуна.


  • Калільне запалювання – розплавлений центральний та бічний електрод, ізолятор надувся, присутність металевого нальоту.
  • Помітне зниження потужності, несправність двигуна.
  • Причини – виникає калільне запалення, це коли відбувається спалах до іскроутворення. Перегрів двигуна.


  • Паливні присадки ведуть до засмічення.
  • Ізолятор центрального електрода та бічний електрод з червоним нальотом.
  • Підсумок – втрата потужності, провали при прискореннях, нестабільний запуск двигуна.
  • Причини - використання присадок з фероценами (додають октанове число).

20.07.2018